Looptraining bij vaatlijden

Looptraining bij vaatlijden in Zaandam

Looptraining in Zaandam voor behandeling bij claudicatio intermittens en vaatlijden

Vaatlijden, ook bekend als Perifeer Arterieel Vaatlijden (PAV), verwijst naar vernauwingen of verstoppingen in de beenslagaders, wat resulteert in verminderde bloedtoevoer naar de benen. Dit veroorzaakt zuurstoftekort in de benen en leidt tot symptomen zoals pijn bij het lopen, ook wel claudicatio intermittens of ‘etalagebenen’ genoemd.

Symptomen van deze aandoening zijn onder meer:

• – Verzuring van de benen tijdens het lopen (etalagebenen), wat kan resulteren in aanzienlijke beperkingen in mobiliteit.
  • – Pijn in rust.

Looptraining bij vaatlijden

Looptraining, aangeboden in onze fysiotherapiepraktijk in Zaandam, blijkt een effectieve aanpak te zijn voor vaatlijden, claudicatio intermittens en etalagebenen. Wetenschappelijk onderzoek ondersteunt de effectiviteit van loopoefeningen en het aanpassen van levensstijlfactoren bij het verminderen van deze klachten.

Waarom kiezen voor looptraining?

Looptraining richt zich op het vergroten van de loopafstand en het tempo, wat resulteert in verbeterde conditie en kracht in de benen. Dit kan leiden tot vermindering of zelfs verdwijning van de pijn. Onze fysiotherapeuten in Zaandam staan klaar om te helpen bij het opstarten van looptrainingen.

Voordelen van looptraining in Zaandam

Een belangrijk voordeel van looptraining is dat je niet alleen tijdens de fysiotherapeutische sessies traint, maar ook zelfstandig kunt blijven oefenen. Bij vaatlijden is het cruciaal om regelmatig te blijven lopen voor een effectieve behandeling en betere resultaten.

Verwijzing en vergoeding

Voor looptraining bij vaatlijden, claudicatio intermittens en etalagebenen heb je een verwijzing nodig van de vaatchirurg. Met deze verwijzing worden 37 behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering. Neem contact op met onze fysiotherapiepraktijk in Zaandam voor meer informatie over de mogelijkheden voor looptraining als behandeling bij vaatlijden.

Afspraak maken voor looptraining bij vaatlijden in Zaandam

Wil je een afspraak maken voor looptraining bij vaatlijden? Dat kan via het telefoonnummer 075-7850922 of mail naar zaandam@gezond-vitaal.com.

Liever direct zelf online een afspraak inplannen? Dat kan via onderstaande button.

Direct een afspraak maken

Afspraak maken? Plan nu zelf online je afspraak in.